معرفی برند لوکس دولچه گابانا

0

دولچه گابانا (به ایتالیایی: Dolce & Gabbana) شرکت ایتالیایی است که در زمینه تولید کالای لوکس و طراحی مد فعالیت نموده که در سال ۱۹۸۵ توسط دومنیکو دولچه و استفانو گابانا، دو طراح ایتالیایی، در شهر میلان تأسیس شد.

دولچه و گابانا (Dolce & Gabbana) یک خانه مد لوکس ایتالیایی است که در سال 1982 توسط دومنیکو دولچه و استفانو گابانا تاسیس شده است.
در صنعت مد مدرن و لوکس امروز ، دولچه و گابانا (Dolce & Gabbana) به شکلی، غیرقابل انکار، تأثیرگذارترین طراحانی هستند که باعث شده اند زنان مدرن به طرز خارق العاده ای جذاب به نظر برسند.
سبک تند و تیز و مطبوع آنها در بین افراد مشهور در سراسر جهان بسیار محبوب است. این دو طراح فوق العاده ماهر با هم بهترین و بی نقص ترین لباس ها و عطرهای جذاب را ایجاد کرده اند.

برند ایتالیایی دولچه‌اند گابانا در سال 1985 میلادی، توسط دومِنیکو دولچه و اِستفانو گابانا تأسیس شد. این برند لوکس ایتالیایی به لطف طراحی لباس‌های پرزرق‌وبرق و جذاب و همچنین تبلیغات اغواکننده و تأثیرگذار خود به‌سرعت شهرت فراوانی به دست آورد.

هم‌زمان با این اتفاق، این برند موردتوجه سلبریتی هایی همچون مدونا قرار گرفت و این خواننده مشهور برای اجراها و کنسرت‌های خود از لباس‌های طراحی‌شده توسط این برند استفاده کرد.

این برند محصولات خود را تحت عنوان دو نام تجاری عرضه می‌کند: دولچه‌اند گابانا (که درزمینه تولید لباس‌های لوکس، عینک، اکسسوری و پرفیوم فعالیت می‌کند) و دی‌اند جی: (که درزمینهٔ تولید لباس‌های غیررسمی‌تر و امروزی، ساعت مچی و عطر فعالیت می‌کند).

گفتنی است که هر دو برند با لوگوی دی‌اند جی شناخته می‌شوند. دولچه‌اند گابانا نخستین عطر خود را در سال 1992 میلادی و بانام  Dolce&Gabbana for Women روانه بازار عطر جهان کرد و نسخه مردانه این عطر نیز در سال 1994 میلادی عرضه گردید. این برند در طول این سال‌ها، عطرهای فراوانی را روانه بازار عطر جهان کرده است که ازجمله موفق‌ترین آن‌ها می‌توان به عطر Light Blue  اشاره کرد.

ادامه مطلب
تاثیر نوع پوشش لباس در محل کار شما

 

  •  نام برند: دولچه اند گابانا DOLCE & GABANA

  • تاریخ تاسیس: ۱۹۸۵

  • کشور صاحب امتیاز: ایتالیا

  • موسسان: دومنیکو دلچه و استفانو گابانا

  • عرصه های فعالیت: پوشاک، مد، عطر و اکسسوری

 

خصوصیات برند D&G :

با توجه به نوع محصولات تولیدی این برند بتوان اینگونه برداشت کرد که تا حدودی محصولات D&G بسیار لاکچری به نظر می آیند و بیشتر ذهن جوانان را که در عرصه مد و پوشاک هزینه می کنند را هدف خود قرار داده است.

تولیدات این برند علاوه بر لباس، لباس شنا، لباس زیر، عینک آفتابی، عطر، جواهرات و ساعت نیز می باشند و شاید بتوان این برداشت را نیز داشت که این برند یک برند غیر رسمی برای موسس این برند دولچه اند گابانا می باشد. در ضمن D&G Junior یک برند جداگانه است که لباس های کودکان البته زیر ۱۱ سال را تهیه می کند.

همانند برند بزرگسال که D&G نام دارد، این برند هم گرایشات فصلی دختران و پسران این سنین را پوشش می دهد .

 Dolce & Gabbana
Dolce & Gabbana

خصوصیات برند دولچه و گابانا:

به نظر می رسد موسسین این برند بیشتر مد نظرشان کالاهای لوکس و رسمی را جهت تولید مد نظر داشته اند و بیشتر استایل روزانه و ثابت افراد را پوشش بدهند تا پوشاک فصلی شان را. ناگفته نماند که خرید از این برند از نظر پولی بسیار گران تمام خواهد شد.

دولچه و گابانا و سلبریتی ها :

موفقیت دولچه اند گابانا در سال‌های بعد مدیون حمایت‌های برخی ستارگان مشهور سینما، مانند ایزابلا روسلینی بود. او درباره‌ این برند گفته بود:

«آن‌ها موفق می‌شوند هرگونه لباسی را بدن‌نما طراحی کنند». این ویژگی پوشاک آن‌ها که به عنوان بزرگ‌داشت زنانگی تلقی می‌شد، افراد مشهور بیشتر و بیشتری جذب کرد&یکی دیگر از این افراد مشهور، مدونا بود. او درباره پوشاک دولچه اند گابانا گفته بود:

ادامه مطلب
راز موفقیت برند لویی ویتون

«من طراحی‌های آن‌ها را دوست دارم چون آن‌ها برای بدن حقیقی زنان طراحی می‌کنند؛ نه تصوری که که از بدن زنان دارند».

آشنایی آنها با مدونا Madonna خواننده و بازیگر مشهور آمریکایی برگ جدیدی برای دولچه اند گابانا در عرصه بین الملل گشود.

در نمایشی که آنها در نیویورک برگزار کرده بودند مدونا لباسی سفارش داد و این گونه بود که دوستی آنها شروع شد. در پی این دوستی و در سال ۱۹۹۳ آنها سفارش ساخت ۱۵۰۰ لباس را برای تور Girlie Show از طرف مدونا دریافت کردند.

 Dolce & Gabbana
Dolce & Gabbana

درباره لوگوی برند D&G :

لوگوی این برند نمونه بارزی از سبک مینیمالیسم یا کمینه گرایی است که به سادگی قابل خواندن است و خصوصیات مدرن این برند را به خوبی منتقل می کند.

این برند که به پیچیدگی طرح هایش و به عنوان برندی لوکس و گران قیمت شناخته شده است، از نظر طراحی لوگو عنصر سادگی را در نوعی پیچیدگی تلفیق کرده است.

خط تولید عطر و عینک :

این شرکت ایتالیایی ورود خود را به دنیای عطر در سال ۱۹۹۲ با برندهای Dolce & Gabbana Perfume و Dolce & Gabbana Men جشن گرفت.

یکی از تبلیغ های عطر شرکت به کارگردانی جوزپه تورناتوره Giuseppe Tornatore، کارگردان مشهور و صاحب سبک ایتالیایی ساخته شد

سپس دولچه و گابانا در یکی از مشهورترین فیلم های تورناتوره با عنوان The Star Maker ایفای نقش کردند و به همین واسطه رابطه خوبی بین آن ها به وجود آمد.

چندی بعد در سال ۱۹۹۶ خط تولید عینک آنها با علائم تجاری Dolce & Gabbana و D&G نیز راه اندازی شد.

ادامه مطلب
استایل مینیمال در لباس زنانه چیست ؟

سبک کاری :

دولچه و گابانا به خاطر طراحی‌های منحصر به فرد و تیپ خاص خود مشهور هستند. مجموعه‌های آن‌ها بازتابی از رسوم کشور ایتالیا با الهام از دهه ۶۰ میلادی است.

سبک مدیترانه­‌ای دولچه و گابانا چارچوبی سختگیرانه نداشته و با الهام از دنیایی خیالی به طراحی‌ها‌ی جدید و خاص دست پیدا می‌­کند.

کلکسیون­‌های فصلی آن‌ها، از سبک باروک تا پلاستیکی، از طبقه اشرافی تا کارگر، از استایل بی‌پروا تا بورژوایی، از تصاویر حیوانات تا لباس کاردینال تغییر می­‌کند.

طبق گفته سوزی منکز، خبرنگار بین‌المللی، این دو طراح قادر به تلفیق دوره‌­های مختلف، کشورها، ظواهر مردانه و زنانه، پارچه‌­ها و سبک‌­های مختلف هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.