معرفی برند ایتالیایی فندی Fendi

0

فندی، (به ایتالیایی: Fendi) شرکت ایتالیایی فعال در زمینه طراحی و تولید لباس و کالاهای لوکس است. این شرکت در سال ۱۹۲۵ توسط ادواردو و ادله فندی تأسیس شد.

در حال حاضر، شرکت فرانسوی ال و ام هاش مالک برند فندی محسوب هستند. مشهورترین محصول شرکت فندی، کیف‌های دستی «باگتی» آن، می‌باشد.

همکاری فندی 

در نیمه دوم دهه 1950 داشتن یک لباس خز رویای محبوب بسیاری از زنان بود و البته این رویا بسیار به نفع فندی بود اما پس از تغییرات اجتماعی و… در دهه های 1960 و 1970 این علاقه تغییراتی پیدا کرد که چندان برای فندی باب میل نبود. کارل لاگرفلد یکی از طراحان آلمانی صاحب نام در صنعت مد می باشد که در ابتدا در سال 1965 خواهران فندی متوجه این طراح جوان و با استعداد شدند. پیوستن کارل لاگرفلد سرآغاز موفقیت های بزرگ این برند شد. گویا ورود کارل به مجموعه، راه و دنیای جدیدی را در طراحی های این شرکت بزرگ باز کرد.

تاریخچه فندی، برند لاکچری ایتالیایی

برند فندی و استفاده از خز

داستان برند فندی در سال ۱۹۲۵ و از گوشه و کنارهای (Piazza) در شهر رم شروع می‌شود، یعنی جایی که در آن یک بوتیک کوچک و یک کارگاه چرم فروشی کوچک وجود داشت. این دو مغازه متعلق به الدورادو و آدل فندی بود. در دهه ۱۹۳۰ آن‌ها تجارت خود را به طور قابل‌توجهی گسترش دادند. اما قهرمانان واقعی و عوامل موثر در موفقیت برند فندی، دختران این دو نفر یعنی پایولا (متولد سال ۱۹۳۱)، آنا (متولد سال ۱۹۳۳)، فرانکا (متولد سال ۱۹۳۵) کارلا  (متولد سال ۱۹۳۷) و آلدار (متولد سال۱۹۴۰) بودند که نام برند فندی را در سراسر دنیا بر سر زبان‌ها انداختند. هر پنج دختر الدورادو و آدل از دوران نوجوانی شروع به فعالیت در کسب ‌و کار خانوادگی‌شان کردند – یعنی بین ۱۵ تا ۱۸ سالگی – آنها بر طبق نیاز، مسئولیت‌های مختلفی را در این برند بر عهده گرفتند.

 

در سال ۱۹۶۴، آن‌ها دفتر خود را با عکس بزرگی از مادر خود یعنی آدل رو به روی درب ورودی، در شهر رم تاسیس کردند. در سال ۱۹۶۵، آن‌ها هم‌کاری خود را با کارل لاگرفلد، طراح مد و لباس مشهور آغاز کردند. او همراه با خواهران فندی، کاری کردند که علاقه به لباس خزدار در افراد مختلف ایجاد شود. در طول این زمان، اولین لوگوی برند فندی که متشکل از دو حرف F با رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای بود خلق شد.

ادامه مطلب
تاریخچه برند کلوین کلاین

 

تغییرات اجتماعی و برند فندی

در نیمه دوم دهه ۱۹۵۰، داشتن یک لباس خزدار رویای بسیاری از زنان بود. اما پس از ایجاد تغییرات اجتماعی که در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ رخ داد، لباس خزدار به عنوان یک لباس مدل قدیمی و از مد افتاده شناخته شد. کارل لاگرفلد زیر نظر خواهران فندی مواد، الگوها، وزن، روش‌های تیره کردن، و رنگ‌های استفاده شده در خزها را آزمایش می‌کرد، به طوری که این خزها که با بهره‌وری از مهارت‌های تکنولوژیکی پیشرفته، متناسب با نیازهای جامعه‌ای که به لباس‌های قابل دسترس و پوشیدنی نیاز داشتند، به چیزی کاملاً جدید تبدیل شوند. در سال ۱۹۶۶، او با معرفی «رنگ» به عنوان مهمترین عنصر در طراحی، دنیای مد را مورد انتقاد قرار داد: “یک کت خز رنگی که اصیل بود، اما گرانبها نبود.”

 

آزمایشات فندی بر روی محصولات

یکی از ویژگی‌های برجسته برند فندی، روش غیر معمول این برند برای کار کردن با پوست‌های سنتی است. طراحان برند فندی به طور مستمر بر روی پارچه‌های خزدار آزمایشاتی انجام می‌دادند و در سال ۱۹۶۹ نیز با معرفی یک خط تولید Pret à Porter، علاوه بر تولید صنایع دستی، موفق شدند محصولی را تولید کنند که برای مصرف‌کنندگان معمولی جامعه نیز در دسترس باشد: یک پارچه خزدار زیبا با قیمتی مشخص. برند فندی در ابتدا از خزهایی استفاده می‌کرد که از نظر دیگران بی‌کیفیت بود. به همین دلیل طراحان این برند این خزها را اصلاح کرده و دوباره طراحی کردند.

 

کالاهای چرمی برند فندی

از همین روش نیز برای ترمیم چرم، به خصوص چرم به کار برده شده در کیف‌های دستی مورد استفاده قرار گرفت. اگرچه این اقلام لوکس به حساب می‌آمدند، از طریق افزودن الگوهای چاپی، رنگ‌های غیر معمول و طرح‌های جدید، به کالاهایی متنوع و جدید تبدیل می‌شدند. در سال ۱۹۶۸، از Concrete Canvas که یک جایگزین برای چرم بود رونمایی شد. سپس طرح راه راه دو رنگ با رنگ‌های مشکی و بژ تبدیل به رنگ‌های کلاسیک برند فندی شدند.

ادامه مطلب
معرفی مجلات پرفروش مد و لباس

 

لباس‌های روزمره و غیر رسمی برند فندی

در سال ۱۹۷۷ برند فندی یک خط تولید لباس جدید به نام ۳۶۵ را تاسیس کرد؛ یک لباس برای هر روز از سال، برای یک خانمی که دوست دارد خز و کیف دستی‌اش با لباسش مطابقت داشته باشد. در سال ۱۹۷۸ نیز آنها از یک خط تولید کفش رونمایی کردند که توسط Diego Della Valle تاسیس شده بود. در دهه ۱۹۷۰ برند فندی خطوط جدیدی از صنایع دستی را راه اندازی کرد.

 

کسب و کار خانوادگی برند فندی

هنگامی که آدل در سال ۱۹۷۸ درگذشت، هر یک از پنج خواهران فندی مدیریت بخش مشخصی از این برند را بر عهده گرفتند: پائولا در درجه اول به پوست خز علاقه‌مند بود. آنا به کالاهای چرمی علاقه داشت. فرانکا روابط با مشتریان را کنترل می‌کرد. کارلا هماهنگی‌های مرتبط با کسب و کار را هماهنگ می‌کرد و آلدا نیز مسئولیت فروش را بر عهده داشت. در دهه ۱۹۸۰ برند فندی هم مانند بسیاری از خانه‌های مد به سبک ایتالیایی، به طرز قابل ‌توجهی گسترش یافت. این گسترش شامل ایجاد تنوع در محصولات و صدور مجوز تولید بود.

در حال حاضر طیف گسترده‌ای از محصولات برند فندی در بازار موجود است؛ این محصولات شامل کت، شلوار، شلوار جین، چتر، ساعت، سرامیک و تزئینات خانگی هستند. پس از این دوره فروشگاه‌ها و بوتیک‌های فندی در سر تا سر دنیا افتتاح شدند. در سال ۱۹۸۵، این برند حتی برای دپارتمان‌های پلیس رم نیز یونیفرم تولید می‌کرد. در همان سال، این برند برای اولین بار خط تولید عطر و ادکلن را به راه انداخت. در سال ۱۹۸۷، آن‌ها خط Fendissime را معرفی کردند که توسط نسل سوم خانواده فندی یعنی سیلویا، ماریا ترزا، فدریشا و ماریا ایلاریا فندی تاسیس شده بود.

این خط جدید شامل لباس‌های ورزشی، خز، و لوازم جانبی برای افراد جوان بود. در سال ۱۹۸۹، آن‌ها اولین فروشگاه خود را در آمریکا، واقع در خیابان پنجم نیویورک، افتتاح کردند. در سال بعد آن‌ها شروع به تولید ادکلن‌های مردانه و لباس‌های اسپرت کردند.

معرفی عطر های برند فندی

برند فندی نیز مانند بسیاری دیگر از برند های پوشاک، پس از گذشت چند سال از تاسیس اش، خط تولید عطر های خود را نیز راه اندازی کرد. نخستین عطری که این برند تولید کرد برای بانوان بود که در سال ۱۹۸۵ روانه بازار شد. نسختین عطر مردانه برند فندی نیز سه سال بعد یعنی سال ۱۹۸۸ به بازار ارائه شد.

ادامه مطلب
آشنایی با طرح های لباس ایرانی ( امت)

برند فندی اولین کالکشن از رایحه های خودش را در سال ۱۹۹۰ اراائه کرد. این برند در قرن بیست و یکم نیز دست پر ظاهر شد و  عطر محبوب اش را با نام فن دی فندی (Fan di Fendi) به بازار ارائه داد. از جمله عطر های معروف و محبوب برند فندی عبارتند از:

  •          Fendi Uomo,
  •          Palazza Fantasia Fendi
  •          Fan di Fendi

برند فندی در حوزه تولید عطرهای خاص اش از متخصصین این حوزه به خوبی استفاده کرده است. از جمله طراحان و عطرسازان معروفی که با این شرکت توانسته اند، همکاری داشته باشند،  Christine Nage, Jacques Cavallier, Thierry Wasser, Jean Guichard و Delphine Lebeau می باشند..

 

عینک

خط تولید عینک فندی تحت لیسانس Marchon Eyewear می باشد. فندی علاوه بر تولید عینک آفتابی، عینک طبی نیز تولید می کن. کلیه عینک های این برند در ایتالیا ساخته می شود و از نظر کیفیت بسیار بالا بوده و همچنین دارای طراحی منحصر به فردی است

عینک های فندی به دلیل ظرافت و تردید ناپذیر خود مطابق با سبک برند ایتالیایی متمایز می شوند. آنها قصد دارند توجه همه را تحت تأثیر قرار دهند. مدل ها رنگی و جسورانه به نظر می رسند و جلوه ای بی نظیر به دست می آورند.

 

ساعت

در حال حاضر فندی ساعت های مردانه و زنانه ای رو تحت عنوان Taramax .تولید می کند که همگی تحت لیسانس سویس است

 

خودکار

فندی در سال ۱۹۸۹ اقدام به تولید خودکارهایی با آرم و لوگوی خود کرد، که آنها را با نام Cross Pens معرفی نمود.

 

در سال ۲۰۱۲ Ilaria Venturini Fendi با خلاقیتی جالب و با استفاده از قوطی های نوشابه, اقدام به تولید کیف های دستی قابل بازیافت کرد که با استقبال بسیاری رو به رو شد.

در حال حاضر فندی در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا مانند: نیورک، پاریس، لندن، میلان، توکیو و… نمایندگی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.